Văd cerul și marea

Sunt într-o cameră ce îmi amintește de corturile indiene pe care le-am văzut în filme. Sunt perdele brodate roz la geamul mic din stânga camerei pe care nu poți zări nimic din cauza luminii orbitoare ce se se chinuie să intre în camera rece, întunecată și perfectă. Bem ceai rece din cești largi și albe ce îmi amintesc de copilărie. Gazda este o femeie de vreo patru zeci de ani cu păr strălucitor negru prins în coadă. Niciun fir de păr nu i se mișcă. Stă dreaptă, ținuta ei ducându-te cu gândul la o fostă balerină. Are pielea măslinie și ridată, ochii negrii și disproporționat de mari, își ține ceașca de ceai cu ambele mâini slabe, de fapt era mult mai slabă decât ar trebui încât pare posibil ca greutatea ceștii să îi frângă mâinile. Stăm pe canapeaua de vis-a-vis de ea. În stânga mea stă o fată roșcată cu ochelari verzi și un tricou cu Slayer, iar în dreapta un băiat blond ce poartă un tricou alb și blugi albaștri ce pare fascinat de felul în care femeia ne vorbește despre casa ei și viața pe care a dus-o împreună cu șotul ei acum mort. Totul era perfect în viața lor. Aveau din ce să trăiască și se aveau unul pe celălalt. Făceau țesături tradiționale și le vindeau. Nu avuseseră niciodată mai mulți bani decât le-ar fi trebuit. Jumătatea ei a murit înjunghiat de un grup ce le-a luat banii pe care îi strânseseră în acea zi. Nu pot să mă uit în ochii ei cât timp vorbește. Am privit-o o singură dată în ochi de când am sosit. Ea nu se uită la oameni examinându-le expresiile faciale și modul în care gesticulează. Ea se uită doar în ochii noștrii, parcă lipindu-și ochii de ai persoanei căreia i se adresează, nu mă surprinde că pe cel ce stă în dreapta mea nu îl deranjeaza, mă așteptam oarecum la asta. În tot acest timp am privit obsesiv ceașca de ceai pe care o țin cu ambele mâini. Încep să amețesc. Mă scuz iar în timp ce mă ridic de pe canapea fac greșeala de a mă uita în ochii femeii cu părul negru. Nu părea deranjată de faptul că am întrerupt conversația pe care nu o urmăream în totalitate. De fapt părea ca și cum este o figurină din ceară. Mi-a prins privirea pentru trei secunde apoi băiatul blond i-a pus o întrebare ce a făcut-o să își întoarcă privirea spre el. Holul seamănă cu cel din apartamentul bunicii mele. Intru într-o baie albă. Dulapurile sunt făcute din lemn și par a fi vopsite cu mult timp în urmă. Camera albă se învârte. Privesc un punct de pe tavan. Îmi cobor privirea și văd că afară este soare. Văd cerul și marea. Dintr-o dată pare că se trage cortina în fața ochilor mei. Când îi deschid văd că am vomitat o găină întreagă. Simpla idee mă îngrozește. Nu știu ce să fac, nu îmi dau seama cum ar trebui să reacționez, intru în panică. Mă uit în stânga mea și îi văd pe cei doi prieteni ai mei. Nu vreau ca ei să mă vadă în starea asta. Sunt îngrijorați și speriați. El se apleacă spre fata roșcată părând dezamăgit de mine. ‘Iar vomită..’ Spune asta de parcă de data asta ar fi alegerea mea. De ce nu se uită pur și simplu în gândurile mele să vadă exact cât de mizerabil mă simt? Încerc să ingor faptul că mă judecă. Mă uit în oglindă. Par extrem de obosită. Simt ceva ce mă zgârie pe gât. Îmi scot cu mâna o gheară a găinii din gât. Mă uit în proprii mei ochi în oglindă. De ce mi se întâmplă mie asta? Îmi întorc capul spre ei. Fata mă privește în același fel în care mă privea femeila ce ne așteaptă în sufragerie. El mă duce în brațe până pe canapea și îmi spune că voi fi bine. Îmi spune asta mereu. Vroiam să înot în marea pe care am văzut-o pe geamul de la baie, nu să beau mai mult ceai. De unde știe el că voi fi bine? Nu pot fi bine pentru totdeauna indiferent de cât s-ar strădui el să mă mențină în viață. Ar trebui să apreciez faptul că în acest vis nu am murit, așa cum se întâmplă de fiecare dată.

One thought on “Văd cerul și marea

Leave a Reply

