Vise negre

E mijlocul iernii și sunt pe o stradă ce duce spre școală. E zăpadă peste tot, mașinile parcate de-a lungul străzii se văd sub forma unor munți complet albi. De obicei ies târziu de la școală, când este deja mult prea întuneric pentru a vedea dacă nu ar exista iluminatul stradal, dar de data asta am rămas în urmă. Toată lumea a plecat dar eu parcă am înghețat pe marginea trotuarului urmărindu-i pe ceilalți cum aruncă cu bulgări și se îndreaptă rapid spre casele lor. Eu doar îi privesc. Din capătul celălalt al trotuarului mă strigă un băiat din grupul cu care o iau spre casă. Îl aud, îl văd dar parcă mă uit prin el, așa cum fac mereu. Cred că și ăsta este unul din motivele pentru care în ultima vreme mă disprețuiește. Îi pasă de mine și mă urăște în același timp. Are grijă să simt toată durerea pe care i-am provocat-o, dar tot mă duce până în fața ușii chiar dacă știe că nu are niciun sens. Îi strig că aștept pe cineva, îmi face cu mâna și o ia spre stânga. Trei băieți traversează strada, unul dintre ei îmi fixează privirea văzând că îi privesc. Îi zâmbesc și mă întorc la 90 de grade spre o creangă de deasupra mea ce stă să cadă și mă dau cu câțiva pași înapoi. Alunec pe gheață și dintr-o dată văd cerul înstelat printre crengile subțiri ale copacilor. Îmi vine în minte melodia ‘Starry Starry Night’ despre minunatul Vincent și cum cel ce cântă îi cere scuze pentru că această lume nu a fost făcută pentru cineva atât de frumos ca el. Frumos mod de a-i spune cuiva că este special pentru tine…doar cântăreții și poeții se gândesc la dulcegării atât de drăguțe, chiar și cei ce scriu despre moarte, o fac într-un mod ce te face să te îndrăgostești de personificarea acesteia. Mă hotărăsc în sfârșit să mă ridic de pe gheața de pe jos și să las admiratul stelelor altcuiva. Stau în fund și îmi strâng genunchii la piept. Nimic nu mai este la fel. Sunt tot undeva în București, este amiază iar după felul în care văd o intersecție aș zice că mă aflu sub un trotuar, de parcă acesta ar fi din sticlă pentru ca eu să pot vedea împrejurimile, mai exact o ploaie puternică de toamnă și o baltă uriașă ce se întinde până deasupra ‘geamului’ meu. Pe deasupra mea trec multe persoane, cred că sunt înaintea unei treceri de pietoni. Încep să îi recunosc pe unii dintre colegii de clasă. Intru în panică, mă lipesc de pelicula de gheață și strig, bat cu pumnii în speranța că unul dintre ei mă va vedea. Problema este că nimeni nu se uită în jos. Încetez să mă măi agit. Chiar dacă m-ar vedea nu ar putea să mă soată de aici. Cel mult aș îngrijora inutil niște persoane. Mă uit la toți oamenii ce trec pe deasupra mea și îmi imaginez cât de șocați ar fi dacă ar vedea o fată ce stă și îi studiază de sub gheață, înghețând și ea cu fiecare secundă ce trece. Ar crede că sunt un cadavru reanimat sau doar un cadavru uitat de lume și aruncat la întâmplare. Cu toții sunt îmbrăcați gros, ca de iarnă mai puțin un tip șaten cu părul complet ud și mers legănat ce poartă doar blugi deschiși la culoare și un tricou negru ce i s-a mulat perfect pe corp din cauza ploii. Urmează să treacă pe lângă mine. Mai are de făcut decât un pas. Încerc să mă conving să nu mă mai uit la el pentru că o să treacă la fel ca și ceilalți. Până la urmă este tot un om, un simplu trecător a cărui față nici nu am reușit să o văd. Fixez un nor și las timpul să treacă. În secunda asta nimic din ceea ce este în jurul meu nu mai contează, nici faptul că sunt prinsă în spatele unui perete de gheață subțire, nici că probabil nimeni nu mă va ajuta, nici că sunt mai pierdută în mine decât în gheață. Nu mai simt nimic. Sunt una cu gheața. Dintr-o dată ceva negru îmi opturează priveriștea și mă ridică până la nivelul asfaltului. M-am amestecat dejabîn mulțimea de oameni chiar dacă nu mă mișc încă. Trecătorul îmi susține întregul corp cu al lui. Îmi las capul să cadă pe umărul lui ud. Simt că mă cufund într-o stare de inconștiență în brațele străinului acestuia ce are un parfum familiar.

Leave a Reply

